CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

24 Jun 2008

Budak ajaib 5 Tahun

1 comments:

Jengklen IslamicWarrior berkata...

Subhanallah....
Ulama bagitau, Allah swt boleh sebarkan agamanya dengan bermacam2 cara yg Allah kehendaki.Segala kekuasaan yg ada di langit dan bumi dalam genggaman Allah swt dan Allah swt boleh gunakan untuk sebarkan agama Allah swt.

Apabila kita menjadikan dakwah maksud hidup kita,AIlah akan tarbiah kita, Allah akan didik kita, dan Allah akan menjadikan kita asbab hidayat seluruh alam. Umat ini apabila bangun membuat usaha dakwah,bantuan yang Allah beri kepada nabi nabi terdahulu Allah akan beri kepada umat ini. Sahabat sahabat sentiasa mencontohi cara kehidupan nabi SAW. Maulana Ehsan memberi tahu dosa yang sangat besar yang dilakukan oleh orang islam ialah meninggalkan kerja dakwah nabi, kerana setiap orang Islam laki laki atau perempuan, Allah telah amanahkan dengan tanggugjawab keja dakwah ini, tetapi mereka lalai dan melupakan amanah itu, kesannya orang bukan islam terus dalam kekafiran dan amal org islam sendiri sedikit demi sedikit jauh dari amal yang dikehendaki oleh Allah iaitu cara nabi S.A.W. Musibah/bala yang Allah turunkan ke muka alam hari ini mengikut Maulana Ehsan ialah berpunca amal orang yang telah membuat usaha dak’wah atau orang tabligh tidak menyempurnakan hak kerja ini.

Oleh itu,marilah kita bersama2 buatlah usaha dakwah supaya Allah swt kurniakan hidayah untuk umat seluruh alam...Dakwah merupakan asbab hidayah..